Jak poinformował krakowski magistrat, miejskie rowery Park-e-Bike trafiły na zimę do magazynu, ponieważ musiały przejść konserwację.
W ciągu roku są bardzo intensywnie użytkowane, dlatego dokładna kontrola ich stanu odbywa się właśnie na przełomie roku. Teraz rowery Park-e-Bike mogą wrócić do użytkowania, zapewniając pełne bezpieczeństwo i maksymalny możliwy komfort jazdy.
- wskazano.
Rowery ze wspomaganiem są dostępne na parkingach typu park and ride (P+R): Czerwone Maki, Nowy Bieżanów, Mały Płaszów i Kurdwanów. Wypożyczalnia będzie działać prawdopodobnie do początku listopada.
Według zapowiedzi, po całkowitym zakończeniu inwestycji związanych z budową nowych parkingów P+R (np. na Górce Narodowej) na terenie północnych dzielnic Krakowa,tam również planowane jest uruchomienie stacji Park-e-Bike - każda z nich, podobnie jak te obecnie funkcjonujące, pomieści ok. 20 rowerów.
Pilotażowy system miejskiego roweru elektrycznego powstał w 2020 roku w ramach programu unijnego; korzystanie z niego jest bezpłatne, ale wymaga wcześniejszej rejestracji. Dla zarejestrowanych użytkowników dostępne są 143 rowery, tyle samo co w poprzednim sezonie.
Zgodnie z regulaminem wypożyczenie i zwrot roweru jest możliwy jedynie na terenie stacji na parkingach P+R. Punkty te są czynne od godziny 6 do do 21, przy czym ostatnie wypożyczenie może nastąpić o godz. 20.
Z roweru Park-e-Bike można korzystać w całym Krakowie oraz Skawinie. Szczegóły dotyczące zasad wypożyczania i obszar działania systemu został przedstawiony TUTAJ. Wyjazd poza wyznaczony teren skutkuje zablokowaniem jednośladu, podobnie jak brak jego zwrotu do godz. 21 każdego dnia.
W przypadku dojazdu do pracy, na uczelnię czy na zakupy, rower zostawia się w trybie postoju w dowolnym publicznym i ogólnodostępnym punkcie; nie wolno zostawiać go na terenach zamkniętych.