Konrad Berkowicz się objawił!

Poseł Konfederacji mało się udziela w tradycyjnych kanałach informacyjnych, takich jak radio, plakaty czy uliczne wystąpienia - raczej jest obecny w przestrzeni internetowej. Dziś na Rynku Głównym przekonywał, że jest jedynym rozsądnym wyborem. Chce między innymi zwiększenia kompetencji Rad Dzielnic, tworzenia mieszkań komunalnych przez prywatne firmy, a nie przez miasto oraz wprowadzenie programu "Kraków przyjazny kierowcom"

Poszerzanie ulic, a nie zwężanie ulic. Ułatwienia dla kierowców, a nie ograniczenia. Wprowadzenie prostej zasady, że likwidacja jakiegokolwiek miejsca parkingowego w Krakowie musi być poprzedzona stworzeniem nowego miejsca parkingowego. Budowa parkingów kubaturowych i też smart parkingi. Można skorzystać z postępu technologicznego, żeby ułatwić życie kierowcom. Zamiast Strefy Czystego Transportu, która jest nierealna do wprowadzenia, proponujemy pomysły proste, jak np. zainstalowanie czujników w miejscach parkingowych, zaoferowanie aplikacji, w której każdy mógłby sprawdzić, które miejsce jest wolne.

Berkowicz zapewniał, że jest jednym kandydatem, który nie jest partyjnym funkcjonariuszem lub kimś związanym z obecną władzą w Krakowie.

Co poza tym? dyżurne tematy, zagadnienia związane z funkcjonowaniem miasta i funkcjonowaniem mieszkańców w mieście - każdy z kandydatów ma swoje

O sporcie mówił Łukasz Kmita, kandydat Prawa i Sprawiedliwości. Chce wprowadzenia bonu sportowego - tysiąc złotych rocznie na jedno dziecko, które razem z rodzicami decydowałoby, jakie zajęcia sportowe z tego sfinansować. To wsparcie nie tylko dla rodzin, ale też dla klubów sportowych - przekonuje Kmita:

W ten sposób wzmocnilibyśmy finansowo kluby sportowe, ale jednocześnie zachęcilibyśmy tych, których nie stać na to, żeby uprawiać sport, taj jak piłka nożna, piłka siatkowa, koszykówka. Średnio koszty uczestnictwa w zajęciach sportowych wahają się od 80 do 300 zł miesięcznie. Kwota 1000 zł rocznie to kwota, która z pewnością ulżyłaby rodzicom.

Kmita jest za tym, by obniżyć czynsze za wynajem obiektów Wiśle i Cracovii, by oba kluby mogły zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na szkółki piłkarskie.

Stanisław Mazur dziś zajął się również popularnym wśród kandydatów tematem - czyli... miejskimi targowiskami. Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego zapowiada rewitalizację placów. Chce przekształcić je w tak zwane przedsiębiorstwa społeczne i unowocześniać - bo to miejsca nie tylko do robienia zakupów, ale też miejsca spotkań. Na targowiskach - według Mazura i jego współpracowników - mogłoby się pojawić więcej zieleni, więcej miejsc do odpoczynku, wspólnego spędzania czasu i... organizacji wydarzeń integrujących lokalną społeczność.

Stanisław Mazur chce odnowy miejskich targowisk - więcej zieleni i miejsc do odpoczynku Stanisław Mazur chce odnowy miejskich targowisk - więcej zieleni i miejsc do odpoczynku

To jeszcze kandydaci do sejmiku.

Polska 2050 obiecuje wsparcie zdrowia psychicznego mieszkańców Małopolski. Dariusz Bandurski z okręgu krakowskiego proponuje usługę mobilnego psychologa. Taki psycholog odwiedzałby w domu osoby starsze i mające problem z dotarciem do gabinetu lub ośrodka zdrowia - tłumaczy Bandurski.

Innym postulatem Polski 2050 jest program "Małopolska ONLIFE", czyli zapewnienie psychoterapii online dla osób, które nie mają czasu i możliwości uczestniczyć w tradycyjnej terapii w gabinecie. Dotyczyć to może na przykład mieszkańców małych miejscowości, które nie mają w pobliżu gabinetów.

Kraków: kandydaci z Polski 2050 proponują usługę mobilnego psychologa dla Małopolan Kraków: kandydaci z Polski 2050 proponują usługę mobilnego psychologa dla Małopolan

Lewica natomiast obiecuje PKS w każdej gminie w Małopolsce - tak by każdy mieszkaniec miał możliwość poruszania się transportem publicznym.

PKS w każdej gminie zapewni dostęp do lepszych szkół, dostęp do lepszej opieki zdrowotnej, dostęp do lepszych miejsc pracy oracz przede wszystkim dostęp do kultury. Dostęp do życia

- mówi Maciej Kamiński, kandydat do sejmiku z okręgu krakowskiego. Dostępność dotyczy także kolei.

Innym pomysłem jest bilet miesięczny za 50 złotych dla każdego mieszkańca województwa. Taki bilet uprawniałby do nieograniczonej jazdy koleją aglomeracyjną, tramwajami, autobusami i PKS-ami.