Jak poinformowali PAP przedstawiciele spółki, rekordowy lipcowy wynik był o 66 proc. wyższy niż w analogicznym miesiącu zeszłego roku. Z kolei w czerwcu br. było to 653 tys. 387 pasażerów.
Największą popularnością cieszyła się linia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej SKA3 Kraków Główny - Tarnów. Na kolejnych miejscach pod względem liczy przewiezionych pasażerów znalazły się linie: SKA1 Wieliczka Rynek Kopalnia - Kraków Lotnisko, SKA2 Kraków Główny – Sędziszów, Kraków Główny - Trzebinia – Oświęcim oraz Kraków Główny - Nowy Sącz.
Według spółki coraz więcej osób korzysta z niedawno uruchomionego połączenia Kraków Główny - Podbory Skawińskie, w związku z wydłużeniem tej linii do głównego krakowskiego dworca.
„To optymistyczny prognostyk przed uruchomieniem od początku października linii z Krakowa Głównego do Przeciszowa” - wskazano.
Spółka Koleje Małopolskie jest podmiotem, w którym 100 proc. udziałów posiada samorząd województwa małopolskiego. Przewoźnik regularne kursy rozpoczął 14 grudnia 2014 roku od obsługi linii Kraków Główny – Wieliczka Rynek-Kopalnia.
W następnych latach przewoźnik rozwinął swoją ofertę przewozową o połączenia do lotniska Kraków Airport, Miechowa, Sędziszowa, Tarnowa, Nowego Sącza, Krynicy-Zdrój, Zakopanego oraz Jasła. W grudniu zeszłego roku Koleje Małopolskie zaczęły kursować także do Trzebini, Oświęcimia oraz Skawiny. Każdego dnia pociągi KMŁ obsługują 190 kursów. Od początku działalności spółka obsłużyła ponad 36 mln pasażerów.
Koleje Małopolskie użytkują flotę 30 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), wyprodukowanych przez nowosądecki Newag i bydgoską Pesę.