We wstępie do katalogu autor tak sam opisał swoje podejście do drugiej księgi dzieła Dantego: „Czyściec Dantego Alighieri, z którym mierzę się w tej części projektu, jest jasny, przejrzysty, można w nim oddychać powietrzem, dostrzegać kształt i kolor, słuchać śpiewów i czuć zapach. Dlatego moja kreska na rysunkach staje się bardziej giętka i miękka, delikatniejsza. Wypełnienie nie jest tak gęste i zwarte. Piekielne ciemności były materialne i dotykalne; czyśćcowa przestrzeń musi mieć światło, a postaci lekkość, z każdym rysunkiem większą, w miarę jak postępuje tutaj owo „czyszczenie” dusz. To, co mnie najbardziej zajmuje w Czyśćcu, to refleksja o sztuce. Może się ona wydawać marginalna wobec teologicznej i filozoficznej materii drugiej części „Boskiej Komedii”, ale dla mnie jest ważna. Bo Dante opisując przykłady występków lub dając chwalebne wzory postaw, stanowiących ich antytezę, odwołuje się do sztuki właśnie. Kręte tarasy Czyśćca i ich stroma ściana to płaskorzeźby i freski. Historie grzeszników i historie ludzi szlachetnych zaczerpnięte są z mitologii i Biblii. W Czyśćcu słychać śpiewy i modlitwy, będące przejawem poezji. Czyściec jest miejscem, w którym także sztuka pomaga grzesznym ludzkim duszom dokonać zbiorowego wysiłku, aby stać się lepszymi. Jej siła tkwi w wyobraźni twórcy, w jego umiejętności przekształcenia idei i myśli w obraz i słowo.”
Wernisaż wystawy, której towarzyszy starannie opracowany i wydany przez autora katalog, pozwoli widzom sprawdzić te autorskie założenia i zapewne przyniesie publiczności szereg estetycznych doznań. Spotkanie z Janem Biczysko poprzedzą dwa wykłady: historyka sztuki o. Eugeniusza Grzywacza o Czyśćcu w ujęciu teologicznym oraz polonistki Alicji Biczysko o poetyckiej wizji Czyśćca w „Boskiej Komedii” Dantego. Wydarzenie będzie miało także, jak zawsze podczas spotkań ze sztuką w krużgankach hebdowskiego klasztoru, swoje muzyczne dopełnienie. Anna Gęgotek, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie (w klasie skrzypiec prof. Kai Danczowskiej oraz w klasie altówki prof. Janusza Pisarskiego, a następnie dr hab. Marii Shetty), wykona „Suitę wiolonczelową nr 3 C dur” Jana Sebastiana Bacha oraz „Cadenzę” na altówkę solo Krzysztofa Pendereckiego.