Joanna Pawlak odebrała statuetkę i tytuł podczas uroczystej gali rozdania nagród w dwunastej już edycji IAB MIXX Awards. W uzasadnieniu wyróżnienia prestiżową nagrodą Joanny Pawlak podkreślono m.in., że „przez lata jej profesjonalizm i konsekwencja w działaniach pozwalały śrubować kolejne rekordy w zarządzanych przez nią obszarach przede wszystkim sprzedaży i marketingu”. „Awans na prezesa najważniejszej firmy w całej grupie kapitałowej spółki Wirtualna Polska Media S.A., który miał miejsce w marcu 2018 r., stanowił w pełni zasłużone uwieńczenie gigantycznej pracy i wieloletnich sukcesów, jakie osiągała w firmie” – napisano w uzasadnieniu.
Komentując na żywo otrzymanie tytułu prezes Pawlak powiedziała, że „jest szczęśliwa i bardzo zaskoczona”. Zaznaczyła jednak, że za sukcesem „stoi cały zespół i wszyscy pracownicy Wirtualnej Polski”. Oceniła też, że choć to nagroda Człowieka Roku, to „na taką nagrodę pracuje się nie przez jeden rok, pracuje się na taką nagrodę przez wiele lat; z ludźmi (..), z którymi się uczyłam i z którymi ponosiłam porażki – i te porażki też są ważne”. „Ta nagroda oznacza, że potrafimy budować tu liderów, którzy rzeczywiście są liderami, którzy podejmują odważne decyzje, którzy umieją pracować z zespołem. Ja staram się być takim liderem codziennie” – podsumowała.
Podczas tegorocznej gali IAB (Związku Pracodawców Branży Internetowej) przyznano też tradycyjnie nagrody za najlepsze kampanie z udziałem digitalu. Przyznano 3 złote, 15 srebrnych i 19 brązowych statuetek oraz 15 wyróżnień. IAB Polska jest organizacją zrzeszającą podmioty z branży internetowej i reprezentującą ich interesy. Informuje o potencjale reklamowym internetu, pokazuje skuteczne rozwiązania, tworzy i prezentuje standardy jakościowe, uświadamia klientom, czego powinni oczekiwać od tego medium i od rynku usług internetowych oraz jakie wymogi powinni stawiać agencjom świadczącym dla nich usługi.