Wiadomo jednak, że trwają rozmowy ze związkowcami a ich tematem jest restrukturyzacja fabryki w Gliwicach. Właśnie tam powstają lokomotywy Dragon i Griffin które obok pociągów Impuls mają być sztandarowymi produktami sądeckiej spółki.

Według portalu rynekkolejowy.pl dziś brane są pod uwagę cztery scenariusze: likwidacja zakładu w Gliwicach i przeniesienie produkcji do Nowego Sącza, sprzedaż śląskiej fabryki, przeniesienie napraw lokomotyw spalinowych z Nowego Sącza na Śląsk lub pozostawienie struktury spółki bez zmian.

Związkowcy opierając się na treści przeprowadzonych dotychczas rozmów uważają, że najbardziej prawdopodobna jest likwidacja zakładu. Jak dowiedziało się Radio Kraków, w środę w Katowicach odbędzie się kolejna tura rozmów ze związkami. Rzecznik spółki Łukasz Mikołajczyk zapowiedział, że nowy komentarz do sytuacji ukaże się po jej zakończeniu.

 

 

 

 

(Sławomir Wrona/ko)