Jak poinformowała we wtorek rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Iwona Mikrut, inwestycja będzie polegać na budowie dużego ronda w miejscu skrzyżowania łącznic i dróg gminnych.
Spośród 11 firm, które złożyły oferty przetargowe na rozbudowę węzła Pcim – wskazała przedstawicielka GDDKiA - najkorzystniejszą okazała się propozycja Przedsiębiorstwa Drogowo-Mostowego Limdrog, które wyceniło prace na blisko 2,8 mln zł.
„Pozostali wykonawcy, biorący udział w przetargu mogą w ciągu pięciu dni złożyć odwołania od dokonanego wyboru oferty. Jeżeli odwołań nie będzie, wybrany wykonawca zostanie zaproszony do podpisania umowy” - zapowiedziała Mikrut.
PAP/bp
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze.
Zgodnie z planami zadanie ma być zrealizowane w ciągu ośmiu miesięcy od dnia podpisania umowy. Do czasu realizacji prac nie będzie wliczany okres zimowy (od 15 grudnia do 15 marca).
Zadanie będzie realizowane na mocy porozumienia zawartego między GDDKiA a gminą Pcim. Zgodnie z nim po stronie samorządu było przygotowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem prawomocnego pozwolenia na budowę, a po stronie GDDKiA jest realizacja przedsięwzięcia.
Inwestycja będzie polegała na przebudowie czterowlotowego skrzyżowania łącznic węzła drogowego Pcim S7 z drogami gminnymi i również czterowlotowego skrzyżowania (starodroża DK7) i dróg gminnych na rondo sześciowlotowe z jezdnią wokół ronda o szerokości 6 m i pierścieniem przejazdowym o szerokości 1 m. Dodatkowo wykonane zostanie odwodnienie terenu wraz z przebudową przepustów i przebudowa oświetlenia ulicznego. Powstanie także oświetlenie tarczy ronda.
Jak przypomniała przedstawicielka GDDKiA, obecnie w rejonie łącznic węzła drogowego z drogami gminnymi i starodrożem DK7 występują utrudnienia w ruchu kołowym. Tworzą się zatory drogowe wynikające z braku prawidłowej czytelności organizacji ruchu. Ponadto brak jest odpowiedniej powierzchni akumulacji ruchu pomiędzy skrzyżowaniami, które są blisko siebie. Odległość pomiędzy nimi wynosi około 25 m.
„Wybudowanie rondo wpłynie na poprawę płynności ruchu w tym rejonie oraz bezpieczeństwa uczestników ruchu, zarówno kierowców, jak i pieszych” - podkreśliła.