Kacper Michna, odpowiedzialny za kontakty z mediami w krakowskim oddziale GDDKiA, powiedział, że projektant na sporządzenie pełnej dokumentacji i uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowych (ZRID) będzie miał 4,5 roku.
Celem modernizacji trasy jest poprawa jej parametrów technicznych i zwiększenie bezpieczeństwa. Droga zostanie dostosowana do obciążeń 11,5 tony na oś. Między Wadowicami a Suchą Beskidzką drogowcy planują przebudowę 12 przepustów i mostu - w Suchej Beskidzkiej na Stryszawce. Przebudowane zostaną też 24 skrzyżowania.
„To już piąty w tym roku odcinek DK28 między Wadowicami a granicą województwa małopolskiego i podkarpackiego, dla którego wybraliśmy projektanta odpowiedzialnego za przygotowanie jego rozbudowy” - powiedział Kacper Michna.
Jak wyjaśnił, krakowski oddział w marcu zawarł umowę na projekty modernizacji dwóch odcinków DK28, od Kasiny Wielkiej do Limanowej i od Limanowej do Chełmca. „W lutym wybraliśmy też wykonawców odpowiedzialnych za przygotowanie zmian na odcinkach od Białki do Skomielnej Białej i od Ropy do województwa Podkarpackiego. Umowy chcemy zawrzeć w najbliższych tygodniach. Łącznie to 96 km beskidzkich tras, na których poprawimy bezpieczeństwo pieszych i kierowców” – oznajmił Kacper Michna.
Droga krajowa 28 przebiega przez południową Polską: od zachodniej części Małopolski po Medykę na granicy z Ukrainą. Odcinek z Wadowic do Suchej Beskidzkiej - zgodnie z wynikami Generalnego Pomiaru Ruchu przeprowadzonego w latach 2020-2021 - każdego dnia pokonuje ponad 11 tys. samochodów.