Przyjmowano założenie, że rząd samodzielnie zrealizuje wszystkie zadania związane z rozbudową i utrzymaniem sieci dróg szybkiego ruchu. Dzisiaj wiemy, że potrzebujemy więcej lepszej infrastruktury. Wydaje się, że to jest właściwy moment, żeby zastanowić się nad możliwością udziału podmiotów prywatnych w tym przedsięwzięciu
- mówi Andrzej Kaczmarek, prezes spółki Stalexport Autostrady.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odpowiada
Nie było i nie ma planów na przedłużenie koncesji na zarządzanie płatnym odcinkiem A4 Kraków-Katowice. Rozbudowa drogi o trzeci pas będzie już zadaniem innej firmy - zaznacza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Jeżeli chodzi o firmy, które zrealizują roboty budowlane związane z poszerzeniem odcinka autostrady A4 Kraków – Katowice oraz firmy, które będą świadczyły usługi bieżącego utrzymania tego odcinka autostrady po tym, gdy zostanie przejęty przez państwo, wszystkie zostaną wyłonione w przetargach
- mówi Szymon Piechowiak, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji.
Umowa koncesyjna ze spółką Stalexport Autostrady wygaśnie w marcu 2027 roku.
Płatny obecnie odcinek A4 z Krakowa do Katowic przejmie państwo. Jest już deklaracja, że po przejęciu trasa będzie bezpłatna dla osobówek i motocykli.