Szkolenia biznesowe, doskonalenie miękkich kompetencji w świecie rozwoju sztucznej inteligencji, zaawansowanych technologii, dynamicznych zmian stają się coraz ważniejsze. Przesądzają o sukcesie firm. Jak pokazują liczne badania, inwestycje w rozwój kompetencji miękkich przynoszą wymierne korzyści. Zgodnie z wynikami badań przeprowadzonych przez Harvard University, Carnegie Foundation i Stanford Research Center, aż 85% sukcesu w miejscu pracy opiera się na umiejętnościach miękkich pracowników, podczas gdy tylko 15% zależy od umiejętności technicznych. Oznacza to, że firmy, które zaniedbują ten obszar rozwoju pracowników, zostają za konkurencją.

Podobne wnioski płyną z badań American Psychological Association (APA), które wykazały, że pracownicy posiadający dobrze rozwinięte umiejętności miękkie są nie tylko bardziej efektywni, ale także lepiej radzą sobie ze stresem i wyzwaniami zawodowymi. Szkolenia miękkie przyczyniają się do wzrostu satysfakcji pracowników i zmniejszenia rotacji.

Firma McKinsey & Company przeanalizowała wpływ szkoleń miękkich na wyniki finansowe firm. Okazało się, że firmy, które regularnie inwestowały w szkolenia z zakresu komunikacji, rozwiązywania konfliktów oraz pracy zespołowej, zwiększyły swoje przychody o 20% w ciągu trzech lat. Dla porównania, firmy, które pomijały szkolenia miękkie, zanotowały wzrost przychodów jedynie na poziomie 5%.

Jak wybrać firmę szkoleniową w Krakowie?

W obliczu rosnącego znaczenia szkoleń, kluczowe staje się pytanie, jak wybrać odpowiednią firmę szkoleniową, która spełni oczekiwania firm i pracowników. W Krakowie rynek oferuje wiele opcji, co sprawia, że decyzja nie jest łatwa. W Krakowie wybór firm szkoleniowych jest olbrzymi. Eksperci HR doradzają, by sprawdzić, od jakiego czasu firma działa na rynku. Oczywiście, im dłużej, tym lepiej. Nie tylko to jest ważne. Kluczowe przy wyborze firmy szkoleniowej jest także podejście do tworzenia programów szkoleń. Delta Training, jedna z firm działających w Krakowie, kładzie nacisk na naukowe podstawy swoich rozwiązań. – Nasze rozwiązania szkoleniowe opieramy na badaniach z ekonomii behawioralnej i psychologii społecznej. Działamy systemowo. Wiemy, co z czego wynika. Ograniczamy rolę przypadku do minimum. Szkolenia opieramy na wynikach z metaanaliz badań. To jest nasze szkoleniowe DNA. Jednocześnie wiemy, że w szkoleniu najważniejsze są ćwiczenia, trening, praktyka, bo obecnie mamy zbyt dużo wiedzy, źródeł i łatwy dostęp do nich. Problem polega na tym, żeby stwierdzić, co jest wiarygodne, a co fake newsem – mówi Piotr Juszczak, partner w firmie szkoleniowej Delta Training. – Oczywiście rola trenera też jest ważna, energia, charyzma, doświadczenie. Jednak naszych szkoleń nie opieramy na doświadczeniu poszczególnych trenerów i trenerek. Każdy z naszych trenerów i trenerek poprowadzi szkolenie na porównywalnym, wysokim poziomie – dodaje Juszczak z Delta Training. Firma Delta Training działa na nieprzerwanie na rynku od ponad 16 lat, czyli od czasu pierwszego iPhone.

W dobie rosnącej konkurencji na rynku, firmy coraz częściej inwestują w rozwój swoich pracowników. Szkolenia biznesowe to jedno z najważniejszych narzędzi, które pozwala nie tylko podnosić kompetencje zespołu, ale także budować przewagę konkurencyjną. Kluczowe obszary szkoleń obejmują szkolenia sprzedażowe, menedżerskie, a także rozwój osobisty. Pracownicy, którzy stale doskonalą swoje umiejętności, są bardziej efektywni, zaangażowani i przygotowani na wyzwania współczesnego rynku.

Dobre szkolenia menedżerskie

Od samego początku firma ma swojej ofercie wiele szkoleń menedżerskich. Od najważniejszego i klasycznego szkolenia z zarządzania zespołem, przez przywództwo transformacyjne, feedback - udzielanie informacji zwrotnej, delegowanie zadań i szkolenie z motywowania pracowników. Firma szkoleniowa Delta Training ma w swojej ofercie mniej oczywiste szkolenia menedżerskie. Wystarczy wymienić takie programy jak docenianie pracowników i Growth Mindset oparte na koncepcji i badaniach Carol Dweck, ate też efektywne prowadzenie spotkań, czy też przeprowadzanie oceny rocznej i rozmów oceniających. Dziś, oprócz umiejętności zarządzania zespołem, od liderów wymaga się elastyczności, empatii i zdolności adaptacji do dynamicznego środowiska biznesowego. Szkolenia menedżerskie to odpowiedź na te wyzwania. Delta Training, specjalizująca się w takich programach, kładzie duży nacisk na rozwój umiejętności przywódczych, które są kluczowe w budowaniu zespołów odpornych na kryzysy i gotowych do działania w zmiennych warunkach. - Menedżer nie może być jedynie osobą zarządzającą zadaniami. Dziś musi być liderem, który inspiruje, motywuje i wspiera swój zespół – tłumaczy Juszczak z Delta Training.

Szkolenia sprzedażowe - podstawa sukcesu

Jednak menedżerowie nie są jedyną grupą, która może odnieść korzyści z zaawansowanych szkoleń. Równie istotnym obszarem są szkolenia sprzedażowe, które w obliczu zmieniających się potrzeb klientów i rozwoju technologii, zyskują na znaczeniu. Sprzedaż to fundament działalności większości firm. Nic więc dziwnego, że szkolenia handlowe cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Firmy zdają sobie sprawę, że w dobie cyfrowej transformacji i zmieniających się preferencji klientów, skuteczna sprzedaż wymaga nowoczesnych narzędzi i metod. Piotr Juszczak z firmy szkoleniowej Delta Training, podkreśla, że kluczowe jest zrozumienie potrzeb klienta i umiejętność budowania relacji na każdym etapie sprzedaży. - Handlowcy powinni nie tylko znać produkt, ale także wiedzieć, jak dotrzeć do klienta w sposób, który buduje zaufanie i długotrwałe relacje. Dziś sprzedaż jest bardziej złożona niż kilka lat temu. Ważna jest sprzedaż rozwiązań, a nie pojedynczych produktów – mówi Juszczak.

Delta Training oferuje kompleksowe szkolenia sprzedażowe, które opierają się na badaniach. Z długiej listy można wymienić skuteczne techniki sprzedaży, profesjonalną obsługę klientów, obsługa trudnego klienta, techniki narracyjne, szkolenia z perswazji i wywierania wpływu. Dzięki temu uczestnicy szkoleń uczą się rozumienia mechanizmów decyzyjnych klientów i skutecznego wpływania na ich wybory. To podejście pozwala sprzedawcom lepiej dopasowywać strategie sprzedaży do realnych potrzeb rynku.

 Szkolenia z komunikacji e-mailowej

Firma Delta Training jest znana na rynku nie tylko ze szkoleń menedżerskich, sprzedażowych, szkoleń z pracy zespołowej, czy z rozwoju osobistego, ale też z tak nieoczywistych i niszowych, jak komunikacja e-mailowa. E-maile przecież pisze każdy na nas. Dostajemy ich coraz więcej. I w tym problem. -  Im ktoś jest wyżej w strukturze firmy, tym e-maili dostaje więcej. Większość jako CC/DW, czyli do wiadomości. To swoiste alibi, polisa ubezpieczeniowa. Gdy wybuchnie jakaś afera w firmie, zawsze można rzucić: <przecież wiedziałeś, bo byłeś na CC> - mówi Juszczak z Delta Training. Firma stworzyła wspólnie z redaktorami, psychologami i menedżerami narzędzie Indeks Mail do badania jakości komunikacji e-mailowej a dzięki samemu szkoleniu Choć e-maile są jednym z najpopularniejszych narzędzi komunikacji w firmach, to paradoksalnie często są źródłem nieporozumień i opóźnień. Szkolenia z komunikacji e-mailowej mogą pomóc firmom usprawnić przepływ informacji i skrócić czas reakcji na kluczowe zadania. W czasach, gdy tempo pracy rośnie, umiejętność jasnego i precyzyjnego formułowania myśli w e-mailach jest na wagę złota. - Dobra komunikacja to podstawa efektywnej współpracy. E-maile powinny być krótkie, zwięzłe i rzeczowe, ale jednocześnie uprzejme. To proste, ale nie zawsze łatwe do zrealizowania w codziennym zabieganiu” – dodaje Juszczak.

Delta Training nie pozostaje obojętna na rosnącą popularność nowoczesnych technologii. Firma wprowadziła do swojej oferty szkolenia z zakresu sztucznej inteligencji (AI), które przygotowują pracowników do funkcjonowania w cyfrowym świecie. Uczestnicy zdobywają wiedzę na temat wykorzystania AI w sprzedaży i w zarządzaniu procesami biznesowymi. W czasach cyfrowej transformacji znajomość takich narzędzi staje się kluczowa.

Wellbeing – dobrostan w pracy

Nie tylko AI jest znakiem naszych czasów, ale też dbanie o wellbeing pracowników. Staje się to jednym z priorytetów firm, które chcą zapewnić swoim zespołom nie tylko efektywność, ale także dobre samopoczucie. Szkolenia z wellbeing obejmują m.in. zarządzanie stresem, work-life balance i techniki relaksacyjne, które pomagają pracownikom radzić sobie z presją zawodową.

- Wellbeing to nie moda, ale realna potrzeba – podkreśla Piotr Juszczak z Delta Training. Pracownicy, którzy czują się dobrze psychicznie i fizycznie, są bardziej zmotywowani, rzadziej chorują i lepiej radzą sobie z wyzwaniami. Delta Training, w swoich programach, integruje zagadnienia z dobrostanu z innymi szkoleniami, co pozwala na całościowe podejście do rozwoju pracowników.

Szkolenia biznesowe jako strategia na przyszłość

Szkolenia biznesowe to już nie tylko narzędzie do podnoszenia kompetencji, ale strategiczny element rozwoju każdej organizacji. Inwestowanie w rozwój pracowników to inwestycja, która przynosi wymierne korzyści – zarówno dla pracodawcy, jak i zespołu. Nowoczesne szkolenia, takie jak te oferowane przez Delta Training, integrują najnowsze badania z psychologii i ekonomii, tworząc programy, które są odpowiedzią na wyzwania współczesnego rynku.

„Szkolenia to przyszłość biznesu. Firmy, które inwestują w rozwój swoich pracowników, są bardziej innowacyjne, elastyczne i gotowe na zmiany” – podsumowuje Piotr Juszczak.

W czasach dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości biznesowej, skuteczne zarządzanie zespołami, rozwój kompetencji miękkich oraz umiejętności sprzedażowe stanowią fundament sukcesu firm. Delta Training, lider na rynku szkoleń biznesowych, oferuje innowacyjne rozwiązania, które nie tylko odpowiadają na współczesne potrzeby, ale też wyznaczają nowe standardy w rozwoju pracowników.