Świadomość zakupowa w XXI wieku – gdzie leży problem?
Każdy z nas regularnie odwiedza przynajmniej kilka różnych sklepów i marketów wielkopowierzchniowych. Poszukując określonego typu produktów, wybieramy z reguły sklepy, które znajdują się w pobliżu naszego miejsca zamieszkania, co w bezpośredni sposób warunkuje kwestie wygody, jako te o największym znaczeniu. Jednocześnie zawęża to wybór towarów, dlatego uważa się, że klasyczny model zakupów działa na niekorzyść konsumentów, wpływając na coraz większe kwoty zostawiane przez nich w sklepowych kasach. Już od wielu lat zauważalna była potrzeba zmian, lecz prawdziwa rewolucja nastąpiła dopiero wówczas, gdy popularność zdobyły internetowe platformy zakupowe i aplikacje do promocji w sklepach. W obu przypadkach zasada działania jest banalnie prosta, a wspólną cechą jest idea przyświecająca tym rozwiązaniom. Zarówno zakupy online, jak i łatwe w obsłudze oprogramowanie na smartfony mają przede wszystkim służyć zwykłym konsumentom.
O świadomych i rozsądnych zakupach możemy mówić jedynie wtedy, gdy:
1. istnieje możliwość porównania cen konkurencyjnych marek,
2. każdy wybór jest uargumentowany poprzez cenę i jakość towaru,
3. nabywane produkty są realnie potrzebne danemu konsumentowi.
Rynek aplikacji mobilnych został w ostatnich latach wypełniony narzędziami, których głównym założeniem, paradoksalnie, jest pomoc w zerwaniu z wszechobecnym konsumpcjonizmem. Przy każdym przekroczeniu progu sklepu klienci bombardowani są krzykliwymi banerami, które jedynie w teorii mają informować o cenowo korzystnych ofertach. W rzeczywistości jest to klasyczny przykład stosowanych w handlu manipulacji. Nie bez powodu aromat świeżo wypiekanego chleba unosi się na ogromnych przestrzeniach sklepowych, a produkty o największej wartości zbytu dumnie zajmują miejsca na półkach na wysokości linii wzroku przeciętnego dorosłego człowieka. W takich warunkach świadome dokonywanie zakupów wydaje się być praktycznie niemożliwe, jednak z odsieczą przybywa dostępne do pobrania na stronie internetowej: https://www.gazetkowo.pl/aplikacja-mobilna aplikacja Gazetkowo. Rewolucja w handlu zdarza się raz na kilka dekad, jednak nikt nie przypuszczał, że główną przyczyną tej nadchodzącej stanie się prosta aplikacja do sprawdzania cen produktów.
Na jakiej zasadzie działa aplikacja do promocji Gazetkowo?
Aplikacja do porównywania cen Gazetkowo to proste narzędzie, które jest dostępne do pobrania na systemy operacyjne iOS i Android. Po jej zainstalowaniu użytkownik jest proszony o przyznanie dostępu do swojej lokalizacji, co ma na celu zidentyfikowanie okolicznych sklepów i dostosowanie wyświetlanej oferty do aktualnego miejsca zamieszkania. Konkretne dyskonty można wybrać również w sposób manualny, decydując się na dodanie do swojego pulpitu najchętniej odwiedzane sklepy. Wybór jest spory, ponieważ Gazetkowo oferuje nie tylko dostęp do tych najbardziej znanych, takich jak Biedronka, Lidl czy Dino, ale też umożliwia przeglądanie ofert pozostałych marek. Ikea, Action, Black Red White, Avon czy Avans – na swoim pulpicie każdy użytkownik może umieścić dokładnie taki typ informacji handlowych, jaki jest dla niego najbardziej interesujący. Późniejsze korzystanie z oprogramowania jest banalnie proste, bowiem wystarczy poprzez jedno dotknięcie ekranu wejść w zakładkę aktualnych gazetek promocyjnych wybranego sklepu lub znaleźć konkretny produkt w obowiązującym katalogu towarów – wszystko to zapewnia opisywana aplikacja. Gazetki promocyjne – iOS w połączeniu z tym specjalizowanym programem daje niesamowite efekty pod względem wygody korzystania z gazetek promocyjnych. Android w swoich kolejnych iteracjach niewiele ustępuje systemowi spod znaku nadgryzionego jabłka.