Czy praca na kolei znów ma szanse stać się prestiżową? "Praca jest ciężka, bo rozpoczynam ją nieraz o 2 w nocy. Służba przykładowo zaczyna się o 3:49. Pobieram terminal, swój wykaz pracy. Taki rodzaj odprawy. Następnie przejmujemy pociąg - czasem od poprzedniej obsługi, a czasem od "zera", bo jest to początkowy kurs. Musimy też sprawdzić stan techniczny składu" - wylicza Karolina Kucia, konduktorka w Pendolino. "Trzeba mieć zimną głowę, nie można dawać ponieść się emocjom. Ale z drugiej strony jest to praca szalenie ciekawa, edukująca, dająca dużo radości" - dodaje.
Wykształcenie kierunkowe nie jest wymagane. Obowiązkowa jest natomiast znajomość języka angielskiego. "W pociągach premium podróżuje bardzo dużo obcojęzycznych pasażerów, w składach jadących z Krakowa do Warszawy to czasem nawet 50%"- mówi konduktorka.
Jak dodaje Katarzyna Grzduk rzecznik prasowa PKP Intercity, konduktorzy oraz kierownicy pociągów oprócz kursów zawodowych przechodzą również kursy udzielania pierwszej pomocy, a także tzw. szkolenia miękkie, np. ze standardów obsługi klienta oraz standardów obsługi osób niepełnosprawnych.
PKP organizuje rekrutacje m.in na stanowisko konduktora pociągów klasy premium kilka razy w roku, zwłaszcza teraz zachęca do zgłaszania podań i cv. Każdego roku spółka zatrudnia 150 konduktorów.
(Joanna Gąska/ew)
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze.
Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.