Jak poinformowała w piątek rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Iwona Mikrut, najniższą cenę zaoferowało Przedsiębiorstwo Drogowo–Mostowe z Dębicy. Kolejne były Colas Polska (prawie 14,9 mln zł) i Eurovia Polska (prawie 16,3 mln zł). Najwięcej za wykonanie zadania zaproponowała firma Sarivo Infrastruktura z Krakowa - ponad 16,4 mln zł.

Wszyscy wykonawcy zadeklarowali chęć skrócenia czasu na wykonanie zadania o dwa miesiące, stąd termin realizacji wyniesie 26 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).

„Komisja przetargowa oceni teraz oferty i wskaże najkorzystniejszą” - zaznaczyła przedstawicielka GDDKiA.

Zadaniem wykonawcy, który zostanie wyłoniony w przetargu, będzie zaprojektowanie i wykonanie dodatkowego, trzeciego pasa ruchu na jezdni prawej autostrady A4 (kierunek Katowice – Rzeszów) od węzła Kraków Południe do wiaduktu nad ul. Kąpielową. Za tym wiaduktem jezdnia w kierunku Rzeszowa ma już trzy pasy ruchu. Przebudować trzeba też łącznicę z węzła Kraków Południe od strony Zakopanego w kierunku Rzeszowa, wybudować ekrany akustyczne i drogę serwisową, która docelowo będzie drogą gminną (ul. Dzikiej Róży).

Odcinek, na którym zostanie dobudowany trzeci pas ruchu, stanowi fragment Południowej Autostradowej Obwodnicy Krakowa i prowadzi duży ruch samochodowy. Według pomiarów wykonywanych w ramach generalnego pomiaru ruchu, w roku 2015 przejeżdżało nim średnio ponad 53 tys. pojazdów na dobę. W godzinach szczytów komunikacyjnych, wyjazdów i powrotów weekendowych i wakacyjnych, liczba tych pojazdów znacząco wzrasta i tworzą się kilkukilometrowe zatory.

 

PAP/bp