Plac budowy w Szczepanowicach. Fot. mat. prasowe GDDKiA
Plac budowy w Szczepanowicach. Fot. mat. prasowe GDDKiA
Przypomnijmy, czternastokilometrowy odcinek z Widomej do Szczepanowic to pierwszy z czterech etapów, na które podzielono tę inwestycję. Symboliczną łopatę wbito tam we wrześniu tego roku. Wybudowane zostaną dwa węzły: Szczepanowice i Widoma. Z obydwóch węzłów zjechać będzie można na drogę krajową nr 7. Powstanie 10 wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i jedna estakada.
Droga tymczasowa. Fot. mat. prasowe GDDKiA
Plac budowy w Szczepanowicach. Fot. mat. prasowe GDDKiA
Nowa odcinek S7 będzie prowadzić przez 16 miejscowości, między innymi przez Słomniki. Kierowcy będą mogli się nią poruszać po dwóch pasach w każdym kierunku.
Przyszły prawie 56-km odcinek S7 od granicy woj. świętokrzyskiego do węzła Igołomska w Krakowie został podzielony na trzy części realizacyjne. Są to: odcinek od granicy województwa świętokrzyskiego do węzła Szczepanowice (bez węzła) - długość ok. 23 km; odcinek węzeł Szczepanowice (z węzłem) do węzła Widoma (z węzłem) - długości ok. 13 km oraz odcinek węzeł Widoma (bez węzła) do granic Krakowa (z włączeniem do węzła Igołomska) - długości ok. 18 km.
Największy problem jest z pierwszym odcinkiem od granicy woj. świętokrzyskiego do Szczepanowic (bez węzła Szczepanowice). Protesty mieszkańców wsi Poradów w powiecie miechowskim dotyczące ok. 5-km fragmentu S7 projektowanego w rejonie ich miejscowości doprowadziły do uchylenia przez sąd decyzji środowiskowej. Dlatego w ramach tego odcinka wyodrębniono dwa etapy - ten oprotestowany został wyłączony i będzie musiał uzyskać nową decyzję. "Zostało wszczęte nowe postępowanie. Z naszych informacji wynika, że RDOŚ jest na końcówce postępowania i możemy niebawem spodziewać się nowej decyzji środowiskowej" - zapowiada w rozmowie z Radiem Kraków Tomasz Pałasiński, dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA.
Dla drugiego etapu, 18-kilometrowego fragmentu od granicy woj. świętokrzyskiego do węzła Miechów, GDDKiA ogłosiła przetarg na wykonawcę.
Odcinek od węzła Widoma do granic Krakowa ma wybranego wykonawcę - we wrześniu zeszłego roku GDDKiA podpisała umowę w tej sprawie z włoską firmą Salini Impregilo. Koszt tej inwestycji przekroczy 1,072 mld zł.\
(RK, PAP, mat. prasowe GDDKiA/ek)
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze.
Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze