- Tutaj najbliżej nas to Kraków-Myślenice, Wieliczka-Nowy Sącz-Nowy Targ. W każdym obszarze naszego województwa są linie, które będziemy dotowali - mówił marszałek województwa małopolskiego, Witold Kozłowski. - Warto również podkreślić, że w przyszłym roku, już od 1 stycznia, operatorem wszystkich linii uruchamianych przez województwo będą Koleje Małopolskie. Tak więc rozwój siatki połączeń w ramach marki Autobusowych Linii Dowozowych (ALD) będzie kolejnym etapem budowania spójnego systemu transportu publicznego na terenie województwa małopolskiego.
Wśród najdłuższych linii znalazły się połączenia na trasie m.in. Tarnów-Wysowa Zdrój (97 km), Nowy Sącz-Nowy Targ (80 km), Olkusz-Trzyciąż-Kraków (78 km) czy Nowy Sącz-Tarnów (71 km).
Inwestycję obok rządu wsparły również samorządy lokalne. Nowe linie mają kursować od przyszłego roku.
W 2019 r. samorząd województwa małopolskiego otrzymał z Funduszu 491 667,05 zł na utrzymanie 9 linii, a w roku następnym 5 295 100,90 zł przeznaczono na wsparcie 15 linii. W 2021 r. dzięki dofinansowaniu w wysokości 9 464 709,00 zł możliwe było utrzymanie 23 linii, natomiast w bieżącym roku dopłata z Funduszu wyniosła aż 14 311 394,70 zł na wsparcie funkcjonowania 38 linii.