Zdjęcie ilustracyjne, fot. Pixabay
Biuro podróży Exim wprowadzało jednostronne zmiany w warunkach wycieczek bez podstawy w umowie. Ponadto nie informowało turystów o możliwości bezkosztowego rozwiązania umowy w przypadku zmiany istotnych postanowień
- wyjaśniono w komunikacie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Modyfikacje umowy, jak przekazał UOKiK, obejmowały między innymi zmianę hotelu, brak klimatyzacji w obiekcie czy wyłączenie basenu z użytku.
Prezes UOKiK nałożył ponad 20 mln zł kary na firmę Exim. Urząd podkreślił, że decyzja nie jest prawomocna.
Exim nie zgadza się z decyzją UOKiK i odwołuje się do sądu
Nie zgadzamy się z wydaną przez UOKiK decyzją, czego konsekwencją było złożenie odwołania do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- przekazała PAP firma Exim.
Biuro podróży EXIM tours podjęło działania oczekiwane przez UOKiK natychmiast po otrzymaniu uwagi Urzędu w 2020 roku. Zawsze honorowaliśmy prawo do odstąpienia od umowy w przypadku istotnych zmian w zapisach. Już w 2020 roku (w czasie trwania pandemii covid), czyli niezwłocznie po uwadze ze strony UOKiK, zmodyfikowaliśmy odpowiednio nasze komunikaty, aby były precyzyjne i nie pozostawiały wątpliwości
- dodała.
Spółka podkreśliła, że dba we wszystkich działaniach o jak najlepszą relację z klientami.
Szanujemy potrzeby każdego z nich i mamy jego korzyść zawsze na względzie. Cytując treść decyzji opublikowanej przez Urząd "Spółka zaniechała kwestionowanych przez Prezesa UOKiK praktyk"
- podkreślono w stanowisku firmy.