Tarnowskie "skarpety gadżety" - są w dwóch wersjach kolorystycznych - i dwóch rozmiarowych - mniejsze dla pań w tonacji biało niebieskiej, bardziej wyraziste dla panów z żółtym symbolem prosto z tarnowskiego Ratusza.
- To na razie jest zakup testowy, sprawdzamy, jakie jest zainteresowanie. Jeżeli będzie duże zainteresowanie, to będziemy zmieniać wzory, będziemy je ulepszać. Mamy już pomysły na to, żeby wykorzystać - mówi Marcin Pałach z Tarnowskiego Centrum Informacji.
Skarpety kosztują 18 złotych - w składzie maja 80 procent bawełny - i podobają się nie tylko turystom. - Mamy je od kilku dni, ale pierwsze zakupy już były - mówi Krzysztof Gzyl z Tarnowskiego Centrum Informacji.
- Stawiamy na użyteczność, stawiamy na odzież. Czasy kiedy z wycieczek przywoziliśmy figurki czy magnesy bezpowrotnie mijają - gadżet musi być teraz użyteczny i najlepiej taki który nie będzie tylko stał na półce i się kurzył - przyznaje Marcin Pałach i dodaje, że w ofercie są również czapki i podkoszulki.
Tarnowskie skarpety na razie są testowane i przez turystów i przez miasto - jeśli będą się podobały, powstaną kolejne wzory i kolory. Jeśli chcieliby państwo ogrzać sobie stopy w tarnowskim wydaniu - można Tarnów odwiedzić, ale skarpetki można też zamówić przez sklepik internetowy Tarnowskiego Centrum Informacji i już w nich zwiedzać miasto.
Gadżety "codziennego użytku" stają się coraz bardziej popularne w małopolskich miastach - w Krakowie hitem były kiedyś" rajtuzy krakowskiej" na których umieszczono zarys krakowskiego rynku. Od kilku miesięcy - Zalipie i tamtejsze malarki produkują też przedmioty codziennego użytku z zalipiańskimi kwiatami.
(Agnieszka Wrońska/jp)
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze.