Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

Duże i długotrwałe utrudnienia na tarnowskim dworcu PKP. Lepiej będzie tylko podczas ŚDM

  • Tarnów
  • date_range Wtorek, 2016.03.22 20:12 ( Edytowany Poniedziałek, 2021.05.31 07:29 )
Przejście podziemne z dworca na perony będzie zamknięte do końca roku. Wytyczono tymczasowe przejście, ale przedostanie się tą drogą z holu dworca na perony może zająć od 8 do 10 minut. W lipcu, tylko na czas Światowych Dni Młodzieży, kolejarze planują ustawienie przejścia bliżej budynku.

B. Maziarz

Posłuchaj rozmowy Bartka Maziarza z Mirosławem Siemieńcem z PKP PLK Posłuchaj pasażerów fot. B. Maziarz

fot. B. Maziarz

Slalomem na tarnowskim dworcu PKP

Wydłużona droga na perony sprawia kłopoty przede wszystkim osobom starszym oraz pasażerom z ciężkimi walizkami. Najgorzej mają ci, którzy chcą się dostać na peron numer 3. Najpierw pokonują tymczasową trasę na peron numer 2. Później muszą zejść do czynnego fragmentu przejścia podziemnego i znowu wyjść po schodach na peron numer 3.

Jak podkreśla w rozmowie z Radiem Kraków rzecznik Polskich Linii Kolejowych Mirosław Siemieniec, ochrona dworca jest przygotowana do pomocy w dojściu na perony np. osobom niepełnosprawnym. "Rozwiązanie z przejściem bezpośrednio przez tory jest stosowane w przypadku gdy nie ma innego wyjścia, a tak jest właśnie na stacji w Tarnowie" - zaznacza Siemieniec. Rzecznik PKP PLK dodaje, że o takiej sytuacji wiedzą maszyniści pociągów, które rzadko jeżdżą akurat po tym torze. "Mamy  pełną gwarancję bezpieczeństwa, oczywiście przy zachowaniu maksymalnej ostrożności przez osoby przechodzące, tak jak przy przejściu przez ulicę”.

Pasażerowie narzekają na odległość, którą muszą pokonać do tymczasowego przejścia przez tory. 

Mirosław Siemieniec przyznaje, że mogłoby ono zostać przeniesione bliżej dworca, ale tylko na czas Światowych Dni Młodzieży, bo wymaga „dodatkowych działań związanych z bezpieczeństwem. Rozwiązania, które teraz proponujemy gwarantują nam szybkie wykonanie robót i maksymalne ograniczenie utrudnień” - przekonuje w rozmowie z Radiem Kraków rzecznik Polskich Linii Kolejowych.

Tyle, że przebudowa starej części przejścia podziemnego oraz układu torów przy dworcu w Tarnowie ma potrwać aż do końca roku. Siemieniec wyjaśnia, że zakres prac obejmuje wszystkie tory po stronie dworca oraz wiadukty przy stacji Tarnów. „Prosimy o wyrozumiałość, ale zapewniam, że jest to optymalne rozwiązanie, które jest niezbędne w tej fazie prac” - dodaje Mirosław Siemieniec.

W budynku dworca zostało zamknięte wyjście z holu na stronę peronów. Droga jest dobrze oznakowana, brakuje jedynie tablicy przed budynkiem dworca od północy. Mirosław Siemieniec zapewnił w rozmowie z Radiem Kraków, że Polskie Linie Kolejowe zwrócą się do wykonawcy remontu o uzupełnienie tablic.

Fot. B. Maziarz

Tak długie zamknięcie fragmentu przejścia podziemnego sprawi też kłopoty mieszkańcom, którzy szybko przedostawali się nim na południową stronę dworca. Fragment przejscia od strony parkingu Park and Ride pozostanie otwarty. Dlatego kierowcy, którzy będą się chcieli przedostać bezpośrednio na perony nie będą mieli z tym kłopotów. Gorzej jeśli będą chcieli jeszcze pójść po bilet lub wybrać się w podróż autobusem. Wtedy ich przejście do celu znacznie się wydłuży, co na pewno nie wpłynie na popularność tej pechowej jak na razie inwestycji.

Przypominamy: http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/tarnow/tarnowski-parking-parkride-przy-dworcu-pkp-bedzie-bezplatny-jest-oficjalne-potwierdzenie/

 

 

 

 

Bartek Maziarz

Wyślij opinię na temat artykułu

Komentarze (0)

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię