O planach budowy nowej linii z Podłęża do Piekiełka i modernizacji istniejących szlaków Nowy Sącz - Chabówka i Chabówka - Zakopane mówi się od kilku lat. Teraz jednak PKP zapewnia, że jeszcze w tym roku zakończą się prace studialne, po których będzie można już planować samą budowę.
- Jesteśmy w przeddzień wyboru wariantu technicznego, czyli najlepszego połączenia, które zagwarantuje skrócenie czasu przejazdu - informuje Maciej Dutkiewicz z biura prasowego PKP S.A.
Dokładnego budżetu inwestycji na razie nie oszacowano. Wiadomo, że może przekroczyć miliard złotych. Nie musi to jednak stanowić bariery nie do pokonania. Do roku 2020, na modernizacje i rozbudowę kolei Polska chce przeznaczyć co najmniej pięć miliardów euro z przyznanego przez Unię Europejską budżetu. Maciej Dutkiewicz podkreśla, że na rządowej liście wykorzystanej podczas negocjacji z Brukselą linie kolejowe w Małopolsce zostały ujęte.
Jeszcze w tym miesiącu kolejarze mają zdecydować o tym, jak budować i modernizować, czyli przygotują tak zwany "wariant techniczny".
Jeżeli plany kolejarzy się powiodą, z Krakowa do Zakopanego dojedziemy w półtorej godziny. W tym momencie przejazd trwa około 3 godzin.
(Sławomir Wrona/ko)