Zapowiedział to w rozmowie z Radiem Kraków Piotr Hamarnik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.  - Chcemy spróbować chociaż wrócić do tego projektu, który połowicznie został wprowadzony, i zaproponować Radzie Miasta pełną remarszruytyzację. To wiąże się z dodatkowymi nakładami na komunikację miejską w wysokości ok. 15 - 20 mln zł rocznie, natomiast na pewno poprawi to funkcjonowanie komunikacji. 

Projekt zakłada wprowadzenie linii kursujących co 6 i co 12 minut. Najbardziej popularne tramwaje i autobusy częściej kursowałyby także w weekend. Po teście Radia Kraków, który osobiście przeprowadził nasz reporter Kuba Niziński, okazało się, że właśnie w weekend komunikacja miejska jest najmniej korzystna, właśnie ze względu na zbyt rzadkie kursy.

Więcej o teście TUTAJ

Czytaj także: Rewolucyjny projekt wciąż w szufladzie

 

Maciej Skowronek/Wojciech Musiał/ar