Osiem dni, jedenaście koncertów, w tym trzy opery, i różnorodność muzyki współczesnej – oto nowe oblicze Sacrum Profanum. Programowi głównemu towarzyszą imprezy, wykłady, instalacje, filmy i panele. Każde z wydarzeń jest szczególne.
Koncert inaugurujący festiwal to jednocześnie 10-lecie prestiżowego islandzkiego kolektywu i wytwórni Bedroom Community. Dzień później, w niedzielę, publiczność z zasłoniętymi oczami będzie słuchać, poza kompozycjami Luciano Berio, utworów Marcina Stańczyka, żeby nazajutrz rozpocząć tydzień słuchając, między innymi, kompozycji utytułowanej Agaty Zubel. We wtorek ceniona formacja Zeitkratzer wystąpi pod batutą Kaspera T. Toeplitza. Dzień później - jeden z najjaśniejszych punktów Sacrum Profanum. Uznany Arditti Quartet, wybitny pianista Stephen Drury i utalentowana sopranistka-eksperymentatorka Barbara Kinga Majewska wykonają kameralne utwory Johna Zorna. W czwartek pierwsza opera w programie festiwalu „Folie à Deux”. Muzykę napisała Emily Hall, a libretto sam Sjón.
W piątek 7 października, dla festiwalowej publiczności otwarty koncert zagra Anna Zaradny wraz Robertem Piotrowiczem i Jérôme Noetingerem. Ostatnim punktem w harmonogramie dnia będzie występ Mike'a Pattona i Eyvinda Kanga w towarzystwie, między innymi Tomka Mirta i Sinfonietty Cracovii z odświeżonym, specjalnie na potrzeby festiwalu, materiałem, „Virginal Co Ordinates”.
8 października to bardzo intensywny dzień w życiu festiwalu. Trzy odsłony opery dla dzieci do lat trzech „Korall Koral”, multimedialny spektakl „Opera o Polsce” i Mike Patton po raz drugi. Tym razem w ramach koncertu „Labirynt”, gdzie utwór Berio będzie poprzedzony „Für kommende Zeiten” Stockhausena. Lider Faith No More wystąpi wspólnie z Jérôme Noetingerem, Chórem Polskiego Radia i Ictus Ensemble pod batutą Georges-Elie Octors.
Sacrum Profanum towarzyszą wystawa „Rondo znaczy koło” Anny Zaradny, instalacja Shibboleth Pawła Kulczyńskiego, wykłady, panele, pokazy filmowe i imprezy klubowe.
Szczegółowy program festiwalu dostępny jest TUTAJ.
mat.prasowe/wm